Η μέθοδος διδασκαλίας της πρώτης ανάγνωσης, ήταν ένα ζήτημα που με απασχόλησε από τα γυμνασιακά μου χρόνια, ζώντας σ’ ένα χωριό όπου αναλφαβητισμός, όπως και στα περισσότερα χωριά εκείνης της εποχής, ήταν ιδιαίτερα μεγάλος.
Η δυνατότητα να σπουδάσω στο παιδαγωγικό , στη συνέχεια να μετεκπαιδευθώ στο Μ.Δ.Δ.Ε τμήμα ειδικής αγωγής και να ολοκληρώσω τις σπουδές μου με την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο τμήμα Ψυχολογίας διεύρυναν και εμβάθυναν το γνωστικό μου πεδίο στον τομέα του γραμματισμού των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας.
Οι εμπειρίες, που επίσης αποκόμισα ως δάσκαλος γενικής και ειδικής αγωγής , αλλά και ως καθοδηγητής σχολικός σύμβουλος, διεύρυναν τις αναζητήσεις μου και με βοήθησαν να κατανοήσω μεθόδους που χρησιμοποιούν στον ευρωπαϊκό χώρο, ώστε να διαμορφώσω, να προτείνω και να εφαρμόσω με επιτυχία μια εναλλακτική πρόταση για την πρώτη ανάγνωση:
«Μαθαίνω να διαβάζω με το σύστημα 3S (Sioutas Study System)»
Το εκπαιδευτικό αποτελείται :
Α. 130 εικονογραφημένες πρότυπες καρτέλες, που με έναν ξεχωριστό τρόπο εφαρμογής της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου δίνουν τη δυνατότητα σε παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων χρόνων να κατακτήσουν το μηχανισμό της ανάγνωσης και σε χρονικό διάστημα έξι ωρών να μάθουν να διαβάζουν τουλάχιστον πενήντα λέξεις.
Συνοδεύεται από σειρά βοηθητικού υλικού που χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς ,γονείς και μαθητές στη διαδικασία αποκωδικοποίησης του μηχανισμού της πρώτης ανάγνωσης.
Β. 130 εικονογραφημένες πρότυπες καρτέλες και διαδραστικό πενάκι, που μιλά και διαβάζει ελληνικά. (προτείνεται για παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στην ανάγνωση)
Το υλικό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ειδικής Αγωγής και μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.
Συνοδεύεται από σειρά βοηθητικού υλικού που χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς ,γονείς και μαθητές στη διαδικασία αποκωδικοποίησης του μηχανισμού της πρώτης ανάγνωσης.
Η εφαρμογή του συστήματος έγινε σε τμήματα ένταξης, σχολεία ειδικής αγωγής αλλά και σε σχολεία της 7ης περιφέρειας Αθήνας όπου υπηρέτησα ως σχολικός σύμβουλος.